عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به نظر شما بهترین دانشگاه ایران کدام است؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 2624
بازدید کل : 57102
تعداد مطالب : 442
تعداد نظرات : 157
تعداد آنلاین : 3

در این قسمت سعی دارم تا توضیحاتی مختصر در مورد مجلات تقلبی و جعلی برای دوستان،عزیزان،اندیشمندان و پژوهشگران کشور داشته باشم. در حالت کلی مجلات به دو صورت آنلاین و آفلاین (پرینت) اقدام به چاپ مقالات می کنند. تمامی مجلات بعد از اخذ مجوز چاپ آفلاین برای دریافت مجوز چاپ آنلاین بایستی با موسسه تامسون رویترز مکاتبه داشته باشند. بعداز انجام مکاتبات و بررسی های انجام شده موسسه تامسون مجوز لازم را صادر نموده و در صفحه اصلی سایت خود اقدام به قرار دادن لینک فعال مجله فوق می نماید. یعنی شما با یک کلیک ساده وارد سایت اصلی مجله خواهید شد و این از مزیت های آنلاین بودن لینک فوق می باشد که مجلات اصلی از تقلبی تشخیص داده می شود. اما در بسیاری از موارد افرادی سودجو و متقلب اقدام به ایجاد سایت هایی به نام مجلات مختلف می نمایند و در یک عملیات حساب شده جعل سند و کلاهبرداری اقدام به پذیرش و چاپ مقالات به ازای هزینه های زیاد می نماید. اغلب این مجلات کشورهایی مثل فرانسه، چین،ژاپن،اسپانیا، مکزیک و امثال آن را برای جعل سایت مجله انتخاب می کنند زیرا عموم کشورها با زبان های فوق آشنایی نداشته و همچنین بعد مراجعه با تامسون نام مجله را دیده و اطمینان خاطر پیدا می کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت سایت "شکارگر مجلات جعلی" از طریق آدرس http://scholarlyoa.com/other-pages/hijacked-journals/ با آقای پروفسور جفری بیل در این باره مکاتبه نمایید. در این سایت لیستی از سایت های تقلبی مجلات جعل شده برای دسترسی عموم قرار داده شده است. لازم به ذکر است که با توجه به مکاتبات متعدد با وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و سازمان های مربوطه هنوز تعداد بسیار کمی از مجلات اعلام شده وارد فهرست مجلات نامعتبر ( بلک لیست) وزارت علوم ایران شده اند. لذا از تمامی اندیشمندان عزیز خواهشمندیم از چاپ مقالات در مجلات تقلبی زیر به شدت پرهیز نمایند. حتی اگر وزارت علوم ایران نیز مجلات را وارد لیست خود نکرده باز هم توصیه می گردد به مجلات فوق نزدیک نشوید و بابت چاپ مقالات در مجلات فوق هیچ هزینه ای پرداخت نکنید.
و من الله التوفیق

ادریس معروفی نیا-1393/12/14



:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ادریس معروفی نیا
ت : پنج شنبه 14 اسفند 1393

احتراما محضر همه دوستان و مراکز علمی و اندیشمندان و پژوهشگران کشور می رساند که مجله MAGNT RESEARCH REPORT کشور استرالیا به آدرس اینترنتی http://brisjast.com/ تقلبی و جعلی میباشد. لازم به ذکر است که با توجه به نامه نگاری های متعدد با موسسه علمی تامسون رویترز و دانشگاه ایالتی کلرادو ( بخش سنجش مجلات جعلی وتقلبی یا همان شکارگر مجلات جعلی) به عرض می رساند که مجله فوق الذکر نسخه آنلاین ندارد و فقط به صورت چاپی و پرینت اقدم به پذیرش مقالات می نماید و سایتی دیگر که هسته اصلی آن شهر اسلام آباد پاکستان می باشد اقدام به تاسیس یک سایت جعلی به نام مجله فوق نموده است و در قبال دریافت مبالغی زیاد مقالات را در کمترین فرصت داوری و چاپ می نماید. لازم به ذکر است که مجله جعلی فوق اصلا مقالات را نمی خواند و هر مقاله را با هر سطح کیفی چاپ می نماید ( به طور مثال ما یک مقاله 16 صفحه ای را با 87 اشتباه تایپی فاحش ارسال نمودیم ولی در کمال تعجب مقاله بدون اصلاحیه پذیرفته شد). طبق نامه نگاری های متعدد با پروفسور جفری بیل مدیر موسسه شکارگر مجلات تقلبی دانشگاه ایالتی کلرادو، نام مجله فوق به عنوان مجله تقلبی ثبت و در سایت رسمی موسسه قرار داده شد. لازم به ذکر است که در لیست جدید مجلات نامعتبر ( لیست سیاه) به احتمال 100 در 100 مجله وارد لیست سیاه خواهد شد. لذا اکیدا خواهشمندیم که از چاپ مقالات در مجله فوق خودداری نمایند. همچنین در صورت نیاز می توانیم تمامی نامه نگاری های مستقیم و غیر مستقیم با دو موسسه و سازمان فوق را دراختیار مدیران محترم پژوهش و دانشجویان عزیز قرار دهیم.

و من الله التوفیق

ادریس معروفی نیا-1393/12/14



:: بازدید از این مطلب : 746
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ادریس معروفی نیا
ت : پنج شنبه 14 اسفند 1393

 به اطلاع کلیه دانشجویان و پژوهشگران کشور می رساند که موسسه علمی تامسون رویترز نام مجله International Journal of Current Life Sciences کشورهندوستان را از لیست مجلات مورد تایید خود خارج نموده است. لهذا از تمامی دوستان وهمکاران و نهاد های مختلف تقاضا می گردد که از ارسال مقاله به مجله فوق خودداری نموده و قرارداد همکاری خویش را با مجله فوق فسخ نمایند. به عبارتی ساده تر می توان عنوان نمود که مجله فوق دیگر آی اس آی نمی باشد. مجله فوق مورد تایید وزارت علوم ایران نیز نمی باشد. لازم به ذکر است که تا پایان سال 2014 مجله فوق درتامسون رویترز نمایه شده بود ولی به علت نامه نگاری های متعدد از داخل و خارج کشور با موسسه تامسون رویترز و بررسی سطح مجله و مقالات چاپ شده، موسسه فوق نام مجله فوق را از لیست مجلات مورد اعتبار خویش خارج ساخته است. خواهشمند است مراتب را از طریق نهادها و تشکل های دانشجویی -پژوهشی منعکس نمایید و فریب افراد سودجو و متقلب را نخورید.

و من الله التوفیق

ادریس معروفی نیا - 1393/12/14



:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ادریس معروفی نیا
ت : پنج شنبه 14 اسفند 1393
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->